Observera att vi inte erbjuder gratis returer, avgifter tillkommer.
Retur Är det möjligt att returnera min beställning? Ja, det är möjligt. Om du inte är nöjd med de varor du har beställt har du möjlighet att returnera dem inom 30 dagar från mottagandet. I detta fall måste beställningen uppfylla följande villkor:
- Beställningen ska fortfarande innehålla alla lämpliga delar, komponenter och förpackningen ska vara precis som produkten.
- Normal hantering av produkten är uppenbar, skador på grund av slarvig hantering är uteslutna.
- Produkter för vilka hygien är viktig har rengjorts grundligt innan returprocessen börjar.
- Produkten har konstaterats vara defekt omedelbart vid mottagandet.
- Vi har rätt att debitera kunden för fraktkostnader.
- En retur bearbetas inom 7 arbetsdagar och om villkoren är uppfyllda, kommer returen att officiellt erkännas inom denna period. *Vi förbehåller oss rätten att vägra returnerade artiklar om vi misstänker att artiklarna har använts eller skadats utan vårt fel.
Hur kan jag returnera min order?
Om din beställning uppfyller ovanstående villkor behöver du göra följande för att initiera returprocessen.
- Skicka ett e-postmeddelande till: info@novasstockholm.se
- Se till att e-postmeddelandet innehåller följande:
Ordernummer
Anledning till returförfrågan
Foto av produkten i händelse av brott
Förnamn + efternamn på kunden
Kundens adress
Vi kommer sedan att tala med dig och ge dig returadressen. Skicka aldrig returen till avsändaren, vi kommer att skicka dig rätt adress efter att du har bett oss att göra så. Du, kunden, ansvarar för fraktkostnaderna för att returnera produkten.
Konsumenten har en ångerrätt enligt följande bestämmelse om konsumenten är en fysisk person som ingår ett rättsligt avtal för ändamål som inte övervägande är kopplade till hans eller hennes kommersiella eller professionella verksamhet:
A. AVBESTÄLLNINGSVILLKOR
Ångerrätt
Ångerfristen är 30 dagar från den dag då du eller en tredje part som du namngivit, som inte är transportören, har tagit emot eller tagit över de sista varorna.
Eftersom vi arbetar med ett helt automatiserat system genomförs order så snart de är lagda. Därför kan vi inte avbryta leveransprocessen fram till leveransen, så en återbetalning är inte möjlig vid mottagandet av varorna.
För att utöva din ångerrätt måste du informera oss (Nova Stockholm) genom ett tydligt uttalande (t.ex. via e-post) om ditt beslut att frånträda detta avtal. Återkallandet är slutfört när vi har mottagit varorna. Kostnaden för att returnera varorna ska bäras av köparen.
Registrera för leveranser under transport
Eftersom våra varor skickas från Asien, kan det finnas längre transittider som vi inte har kontroll över. Om varorna redan är på väg till dig är avbokning inte möjlig. Vänligen vänta tills du har mottagit varorna och sedan returnera dem till oss. Naturligtvis kan du informera oss i förväg om din avbokning.
För att garantera dig den snabbaste möjliga returen ber vi dig att skicka oss en leveransbekräftelse.
Konsekvenser av återkallande
Om du återkallar detta avtal måste vi återbetala alla betalningar vi har mottagit från dig, med undantag för leveranskostnader (med undantag för ytterligare kostnader som uppstår eftersom du har valt en annan leveranstyp än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder), utan dröjsmål och senast inom fjorton dagar från den dag då vi mottagit meddelande om ditt återkallande av detta avtal och mottagande av varorna. För denna återbetalning kommer vi att använda samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om inte annat uttryckligen har avtalats med dig; du kommer under inga omständigheter att debiteras för denna återbetalning.
** ALLA RETURER SKICKAS TILL VÅRT CENTRALLAGER I ASIEN PÅ KUNDENS BEKOSTNAD.